Forssan Vapaaseurakunnan Torikirkko

Olet aina lämpimästi tervetullut tilaisuuksiimme!

Torikirkolla on nyt ramppi, jota pitkin sisälle pääsee myös lastenvaunuilla ja rollaattorilla sekä rullatuolia käyttävä toisen avustamana.

Uskoon tulleen ystävän kastehetki

(Mk. 16:16 ja Joh. 3:22 ja 4:1-2)

'Uusi Laulu Kaduilta' -ryhmä julistamassa evankeliumia sanoin ja sävelin Torikirkossa

Lasse Pekkinen tulkkaa ukrainalaisen ystävänsä todistuspuheenvuoroa

Nuori aviopari hääkakkuansa leikkaamassa Torikirkon kahviossa

Erään lapsen syntymäpäiväjuhlat menossa Torikirkon kahviossa, jossa vietetty niin iloisia kuin surujuhliakin.

Kesällä on kiva pitää pieniä tapahtumia Torikirkon pihalla.

Löydät Forssan Vapaaseurakunnan Youtube-kanavan tästä linkistä.

Kiitollisena Jumalalle Forssan Vapaaseurakuntakin juhlii nyt 100 vuoden ikäänsä! (Seurakunnan historiaa)
Kaikki aina lämpimästi tervetulleita tilaisuuksiimme!

​Meitä on täällä Forssan Vapaaseurakunnassa joukko kiitollisia ihmisiä, kun saimme marraskuussa 1999 ostaa rukoushuoneeksemme tämän kauniin, vanhan Kerhola-nimellä tunnetun yli 100-vuotiaan rakennuksen, jolle me puolestamme annoimme nimen Torikirkko, koska sijaintimme on niin lähellä, viistoon vastapäätä, Forssan kauppatoria, keskellä kaupunkia. Rukoushuoneemme osoite on Hämeentie 15. Piha-alueellamme on vain rajallinen määrä paikoitustiloja autoille, mutta Hämeentien varrelta, läheltä Torikirkkoa, löytyy lisää parkkitilaa samoin Torilta silloin, kun ei ole toriaika.

tl_files/kuvat/2020/kukka_2020.pngRukoushuoneemme käyttöön siunaamisjuhla pidettiin 26.3.2000. Sitä ennen sisätiloja oli remontoitu seurakuntalaisten ja eri seurakuntiinkin kuuluneitten ystävien toimesta neljän kuukauden aika, josta suuri kiitos edelleen kaikille auttajille! Forssan silloinen kaupunginjohtaja, Hannu Joensivu, ilmaisi tervehdyspuheenvuorossaan ilonsa siitä, ”että nyt tämä kaunis, suojeltava rakennus, on saanut uuden elämän ja arvoisensa käyttötarkoituksen”. Jatkossakin sen ovet ovat auki kaikille ihmisille tulla, levähtää, virkistäytyä ja kokea juhlaa Jumalan Pyhän Hengen hoitavassa ilmapiirissä. (Kts. lisää seurakunnan historia sivulta.)

tl_files/kuvat/2020/globes_2020.pngTahdomme seurakuntana yhdessä toteuttaa sitä tehtävää, jonka Jeesus antoi omilleen ensimmäisenä Helatorstaina, juuri ennen kuin Hän nousi Kirkkauden valtakuntaansa, ylös Taivaaseen. Jeesuksen lähtöpuheen voit lukea kokonaisuudessaan Luukas 24:44-53. Evankeliumin välittäminen eteenpäin on ilosanoman julistamista syntien anteeksisaamisen mahdollisuudesta, mutta se vie meidät myös kulkemaan erilaisten ihmisten rinnalla niin onnistumisen iloisissa kuin surun ja huolen täyttämissä asioissa, joissa kautta aikain on ollut tarve jakaa myös leipä ja vaatteita sitä tarvitseville.

Kokouksissamme puhuvat sekä oman seurakunnan työntekijät & jäsenet kertoen Jumalalta saamastaan sanasta tai avusta kuin myös vierailevat puhujat ja musiikkiryhmät. Näin olemme saaneet nauttia mm. Uusi Laulu Kaduilta-ryhmän vierailuista, joita myös TV 7 on käynyt taltioimassa. (Kts. TV7 ohjelma-arkisto Uusi elämä voittaa.) Tässä miesjoukossa laulavat rinta rinnan niin olympiamitalistit, Suomen mestaritason urheilijat, kuin entiset rappioalkoholistitkin, jotka kertovat uskoontulonsa myötä löytäneensä uuden, antoisan, elämän. Monenlaisia muitakin ryhmiä on vieraillut ja tulee edelleen vierailemaan kokouksissamme välittämässä sydäntensä kiitollista sanomaa lauluin ja sanoin.

tl_files/kuvat/2020/bible_2020.pngKaikkiin tilaisuuksiin - oli ne sitten raamattukurssityylisiä Alfa tai muita opetus & keskustelutyylisiä tilaisuuksia, sunnuntain jumalanpalveluksia tai yhteislaulujen ja ylistys- & kiitoslaulujen täyttämiä sanan ja rukouksen tapahtumia, kaikkiin ovat ketkä tahansa tutut tai tuntemattomat lämpimästi aina tervetulleita! (kts. Kalenteri-sivu). Kokoustoiminnan lisäksi rukoushuoneemme tarjoaa oivalliset puitteet myös tunnelmallisiin, iloisiin hääjuhliin sekä syntymäpäivä & muistotilaisuuksiin, joissa niissäkin kaikuu Jumalan Hyvä Sanoma. Rukouksemme on, että kaikissa tapahtumissa Jumalan rakkaus, armo ja pyhyys saisivat koskettaa kaikkia koolle tulevia. Tule rohkeasti mukaan yksin tai ystäviesi kanssa!

Tule rohkeasti mukaan yksin tai ystäviesi kanssa!